måndag 26 april 2010

Bra start!

Idag kl 05.57 lämnade jag lägenheten för en åtta kilometers språngmarch runt Djurgården. Klockan 07.06 kom jag in genom dörren, stolt och glad.

Och jag försökte mig på några trevande springsteg också. Sammanlagt inte mer än vid tre tillfällen och det var verkligen inga långa sträckor. Men jag gjorde det.

Imorgon blir det en repris. Om jag bara kunde få bukt med de där förbannade blåsorna som blir på sidorna av hälarna där de dyra springskorna klämmer mig.. Äsch, lite tejp så skall nog allt bli bra!

Jag har för övrigt varit farligt nära en svacka så nu tar jag tag i mig igen. Eller, vad tusan. Jag har varit i en liten svacka och vågen har pekat uppåt ett halvt kilo. Och nu har jag sagt det så nu är det bara att skärpa till sig!

Våg är inhandlad. Fötterna tejpas och springskorna är på. Två CK-mål om dagen och denna vecka kommer Lina hem till oss för att förenkla vårt vardagsliv och lysa upp vår tillvaro med nya, fräscha matintryck.

Nu skall målet vara i sikte!

5 kommentarer:

Kapybaran sa...

jag säger bara: compeed!!!

& förstås: vad duktig du är!!!

Tinselflickan sa...

Hurra för dig! Hurra, hurra hurra!!

Maja Gräddnos sa...

JOddeladihoooooo!

Anonym sa...

Men vänta lite här nu! Det där med blåsor på hälarna lät ju faktiskt inge bra alls...speciellt med tanke på att skorna i fråga är dyra(?)Dessutom gör det ju skitont! Jag vet att det kanske låter klyschigt, men bra å sköna skor är a och o vare sig man ska ut å gå eller springa, det har jag hört många säga. Man skall helst testa på löpband innan man inskaffar ett par. Och gärna lägga några kronor extra (vilket du kanske ändå gjort?!) En kompis till mig gjorde detta och hon typ bodde i skorna (och sprang många mil efter det). Mitt råd är i alla fall att vill du bli av med blåsorna ska du nog kolla över dojjorna du använder nu. Lycka till!

Saring sa...

Tack anonym! Jag köper dina ord rakt av. Skorna inhandlades med världens bästa intention och ambition på Löplabbet och kostade typ 1200:- Apmycket pengar för en lite smårädd amatör.. Dessvärre har jag haft problem med att de liksom glipar i sulan varpå fotsulorna kläms. Och då blir det blåsigt och ont. Jag köpte dem förra året och borde rimligtvis ha gått in dem vid det här laget, så det är nog dags att krypa till korset och inse att just detta var en kass investering.

"Gör om, gör rätt" och denna gången skall jag inte resonera dyr=bra.