tisdag 25 maj 2010

IIIIIIIIH!!!

Ikväll kände jag att det var dags att ställa mig på vågen igen. Kvällsvikt. 69,8 kg!!!
JAG ÄR SEXSIFFRIG, höll jag på att skriva. Men det kan ju tolkas alldeles på tok.
BMI 22,5 
Tjugotvåkommafem!!! När jag startade bloggen var jag ruskigt nära ett BMI på 30

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH!!!

Och idag tog jag svängen om himmelriket på jorden på väg hem till Svealand. Jag kom liksom på att jag hellre köper mina träningskläder där än på en stressgata i Stockholm. När jag kom in i Nike-butiken och butikskillen skulle hjälpa mig ta fram kläder, tittade han på mig och sa Size medium, right?  Och jag liksom hajade till. Men nickade, såg lite tveksam ut och svarade Well, we can try.

Och de satt inte bara som en smäck. Jag kände mig fräschsnygg dessutom. Och så jäsikens glad. Så då kunde jag inte låta bli att köpa ett par spraya-på-jeans i ljus sommarfärg. Och förstås ett nytt set från min finaste Jolanta. Som  utbrast när hon såg mig Everytime you come here you are more woman and now.. you are one hundred procent woman! Äsch då.

Jo, jag har visst börjat köra med ohämmat skryt här på bloggen, men det får ni liksom ta. För det här är något som jag inte tänker försumma - tillfället att ta in hur fantastiskt det känns att ha hittat hem till min egen kropp. Och till mig själv för den delen. Till själva självet. Det är.. svindlande. Jag är väldigt lycklig.


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH!!! Så. Känns det.

7 kommentarer:

M sa...

Hej Saring!

Jag har följt din blogg ett tag nu och det finns inte ord för vilken inspirationskälla du har varit och är. Vilken fantastisk prestation!

Och det var mycket tack vare dig och dina underbara framgångar som jag bestämde mig för att köra Cambridgekuren den här våren. Jag är lika lång som du och låg på ungefär samma startvikt, och dina framsteg fick mig att inse att det faktiskt går. Nu är jag inne på sjätte veckan och har minskat cirka 12 kg. Längtar till den dagen jag också kan skriva att jag är "sexsiffrig"!

TACK! Och ett stort GRATTIS!

Maja Gräddnos sa...

Åh älskling, jag blir alldeles varmglad när jag läser. Och ändå hade jag hört det innan! :-)

Puss

Anonym sa...

Jag håller med M´s inlägg...
Man blir så inspirerad och glad för dina inlägg och din prestation :)
Jag nästan kan känna din känsla när du drog på dig en storlek MEDIUM...även om jag har långt kvar till till den storleken.
Jag är grympt impad och du är såå värd detta!
Njut och skryt på...jag njuter och gläds med dig.
Kram.

Saring sa...

TAAAACK TJEJER!!! Så fina ni är! Och M; Så roligt att du kommenterade, jag skall följa dig på din fortsatta resa. Vilken strålande prestation du har gjort och gör, vilken energi! Grattis!

Åse sa...

GRATTIS!!! Det är fantastiskt de där gångerna när man gått i mål när man chockartat drar på sig kläder i små storlekar (jag är kort så jag drar S) när man startat på XL!!!
Håller tummarna att resan som målviktig blir bra och att du behåller ditt fokus!

KRAM

Ulrika/TweetyUllis sa...

Uuuuunderbart! Grattis!

Edit sa...

Ohämmat skryt? Go for it! du förtjänar mycket av den varan.