torsdag 18 mars 2010

Psst..

Jag hade en fullkomligt vidunderlig upplevelse i den här affären i Warszawa i tisdags. Den lilla butiken finns i den galleria som skulle kunna betecknas Himmelriket på jorden men som formellt går under namnet ZłoteTarasy. Om du av en händelse skulle råka befinna dig i Warszawa: Gå dit!

Li Parie Lingerie är som en himmelsk gräddtårta och den makalösa expediten Jolanta är en blandning av magiker och poet. Hennes sätt att tala om kvinnokroppen och butikens fantastiska utbud av underkläder är direkt rörande och efter 45 minuters mätning, undervisning "You take the fat from your back and puuuull it into the cup! You puuuull it into the cup!" "Your back should be flat as a road. Flat as a road", peppning och utprovning lämnade jag butiken med vad som kändes som en ny kropp. Åtminstone var mitt eget förhållande till densamma radikalt förändrad. Utan tvivel blev detta mitt livs hittills mest fantasiska shoppingupplevelse och jag lär återvända till Jolantas magiska värld många gånger.

Hennes sista ord när jag lämnade butiken: Rememeber - You are beautiful! Och med de här på kroppen kan jag inte annat än hålla med..


Märke: Fauve by Fantasie
Modell: Celine
Färg: Mint och Brun

2 kommentarer:

tisalen sa...

sexy!

Maja Gräddnos sa...

Det låter underbart. Jag är ett stort fan av underklädesaffärer där man kan få ordentlig hjälp. Har ett par Aha-BH-upplevelser innanför västen.

Ditt sms dök upp i onsdags. Jävla skittelefon. Jag tror att problemet är att jag hade för många sms i inboxen så nu har jag rensat och rensat.

Puss darling!