måndag 1 mars 2010

Siffror

Invägning på Viktklubben den 4/1
Vikt: 91,0 kg
Midja: 105,5 cm
BMI: 29,4

Efter åtta veckor
Vikt: 77,1 kg (- 13,9 kg)
Midja: 90 cm (-15,5 cm)
BMI: 24,9 (-4,5)

1 kg ner sedan förra veckan. Midjemåttet var dock detsamma, men det är den tiden på månaden som jag tenderar samla på mig lite vätska så ingen fara på taket inte.

Skall börja trappa upp till kombinerad kur redan på onsdag för att från och med fredag äta 3 CK-mål + ett mål mat à 400 kcal/dag. Behöver mat nu känner jag och det faktum att jag inte känner mig direkt tjock längre, gör att motivationen att köra Ren kur har minskat. Så, nya tider, ny strategi!

En fantastisk sak är detta: Jag är nu att betrakta som statistiskt normalviktig enligt BMI-standard! När jag först registrerade mig på Tickerfactory.com hade jag ett BMI strax under 30 och idag ligger jag alltså under 25. Och från samma tid har jag gått ner 15,5 kg. Det känns bara helt underbart!

Återkommer med lite reflektioner efter arbetstid. Nu: jobbajobba.

6 kommentarer:

U sa...

Jättebra jobbat!!! Jag tror att du kommer att gilla kombinerad kur och att du kommer att fortsätta gå ner i vikt även då. Imponerande! /U

Sara sa...

Hurra!

Maja Gräddnos sa...

Impregnerande, helt klart!
Du är så jävla jävla jävla BRA!!!

Åse sa...

Åh så roligt!!! Är själv inne på min 5:e dag med ren kur och har gått ner 3,5 kg så man är taggad! Har ett BMI på 24 nu och ska ner till 20 så jag siktar på att vara i mål till mittn av april, kommer köra ren kur med två planerade ätdagar på vägen.

Tinselflickan sa...

Hurra hurra vad du är bra!! Heja dig Saring, du är sååå duktig! Och så fantastiskt bra på att peppa också. Puss!!

Anonym sa...

Så himla duktig du är. Stort grattis!!!
Jag kämpar tappert med att hitta motivationen och orken igen. Har haft en hemsk vecka med 2 sjuka barn och sedan föll jag själv dit. Sitter nu här hemma med en liten som fortfarande är dålig.. dock fått sova liiite i natt, så underbart. Har önt i öronen, bihålerna och allmänt megatrött!
Hur gör man för att få igång motivationen!!?!?
Jag har försökt allt! Men med säger jag inte att jag har gett upp. Har som sagt beställt mer mat och varje morgon börjar jag med en shake. Egentligen vet jag inte vad jag ska skylla på heller. För inte fasen tar det längre tid att vispa ihop en shake än att fixa vanlig mat till lunch.. eller hur?!
Men det brukar se ut så här...
Morgon shake.. sen fixar jag lunch till sjuklingarna, hinner inte ta min shake. Blir plötsligt vrålhungrig och med lillplutt på armen kastar jag in de skedar makaroner och ev den köttbulle som blev över från deras lunch. Stillar tillfälligt hungern. Sen kommer maken hem, fixar käk till hela familjen. Är då så trött och vrålhungrig att jag också tar en liten portion! Kontentan av det hela är att jag inte får i mig de näringsämnen jag behöver och blir ännu mer trött och ännu mer hungrig på morgonen efter... ond cirkel. Måste bryta denna nuuuuuu!!!!
Har inte gått upp i vikt ännu men har inte heller gått ner... så nu måste jag ta tag i detta. I helv....te att jag ska börja gå upp igen när jag hade det som i en ask!

Haha.. lite svammel från hjärnan!
Kram på dig!