tisdag 23 mars 2010

Power!

Jag har just kommit hem efter en frisk femkilometerspromenad med fina Tinsel som sällskap och jag känner mig fylld av energi och kraft! Det kändes som om jag skulle kunna gått en halvmil till utan problem - härligt!

Och jag märker att det börjar krypa sig på; träningssuget och det är en underbar känsla. Kroppen är så mycket lättare och känns, ja.. energisk.

Snart skall jag börja med regelbunden träning och då känns det viktigt att jag känner mig bekväm med själva outfiten. Låter det ytligt? Det bjuder jag på. Eftersom den där gamla olustkänslan i samband med träning i allmänhet och gymbesök i synnerhet sitter ganska hårt vill jag göra vad jag kan för att slå undan den känslan. Känslan av att vara fel. Att inte höra till.

Så jag tänker att om jag känner mig lite snygg så har jag lättare att ta plats och liksom försöka låtsas att jag inte känner mig vilsen. Och tillslut tänker jag att jag lyckas lura mig själv att bli bekväm alldeles på riktigt. Slugt..

Så jag har smugit runt på stan och spanat in lämplig träningsutrustning. Detta är vad jag har span på:


Röhnisch Kajsa V-neck Tee


Röhnisch Logo Pirat


Nike Zoom Fly Quick Sister

Ja, vi får se. Kanske blir det här min nästa investering. Något måste jag ju ha på mig och i dagsläget har jag inte så mycket som tillstymmelse till träningskläder i garderoben. Skall nog ta mig till provrummet på fredag. Wish me luck..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!
Så snygga träningskläder. Klart du ska ha dem!! Det är du väl ändå värd efter allt kämpande :)

Tack för din kommentar. Du behöver inte alls be om ursäkt. Jag är lika dålig jag emellanåt. Tiden är vad den är och man har inte alltid tillräckligt med den. Är alltid inne och läser men man hinner som sagt inte alltid med att kommentera hos alla. Hos mig har även en liten snäcka fått nys om att datorer är rätt roliga leksaker, så numera är det nästan lottdragning vid datorn.. haha. Lilla busongen!

Kram på dig. Härligt att som vanligt läsa om din positiva atmosfär på bloggen!

Malena

Maja Gräddnos sa...

Träningskläder är skitviktigt. Det är aldrig annars som man ser sig själv så mycket och så ofta i spegeln som när man tränar - om man gör det på ett gym. De ska sitta bra, inte glipa och man ska känna sig fin.

Det är klart att du är värd fina träningskläder.

RosaMilton sa...

Röhnisch är jättebra! Klart du ska vara snygg när du tränar! Du får konvertera bloggen till en träningsblogg också!

Saring sa...

I sinom tid, kära Rosa, i sinom tid..