tisdag 23 mars 2010

Självsnällism

Jag har alltså startat en ny livsstil, eller så här: Jag har anammat en ny livsfilosofi. Förändringen är stor och omfattar alltså mer än att bara ta hand om fysiken. Jag kallar denna livsfilosofi Självsnällism och liksom varje livsfilosofi med självaktning, har även min ett tillhörande manifest. Förstås.

Jag är snäll mot mig själv
Jag är unnsam mot mig själv och andra
Jag firar mina framgångar - stora som små
Jag är förlåtande mot mig själv och andra
Jag har rätt till mina egna känslor, fina som fula
Jag sätter gränser, mot mig själv och andra
Jag gör aktiva val
Jag tar ansvar för alla mina val och icke-val
Jag tar ansvar för mig själv - inte för andra
Jag tar ansvar för min kommunikation och brist därpå
Jag lever fullt ut
Jag är närvarande i mitt eget liv, även när det är svårt
Jag tar hand om min hälsa
Jag eftersträvar balans i livet
Jag vårdar mina relationer

På lördag lär jag bocka av ett helt gäng punkter! Då skall jag och maken tillbringa dagen här, kvällen här och natten här. Det kallar jag belöning.

2 kommentarer:

TIsalen sa...

Vicken lyx!
najs!

Känns som ett helt okej koncept ;)

Anonym sa...

Ja.. vad ska man säga :) Klockrent!! Härligt att läsa. Något vi många borde anamma, helt klart!

Kram på dig och njut av din belöning!

Malena