onsdag 24 mars 2010

Vi älskar matkorn!

Igår bestämde jag mig för att prova den nya måltidsprodukten Matkorn. Och det var en stor succé, inte bara för min egen del utan även för den fyraåriga dottern!

Mamma vad är det däär? Frågade hon när jag stod med det nykokta kornet i durkslaget.
Hon fick smaka och utbrast spontant Åh vad gott! Jag ÄLSKAR matcurry!
Sedan fick hon något slags fyraårsrelaterat tokryck och låtsades att jag var matkorn som hon därmed skulle äta upp. Hursom.

Matkornet blandades ihop till en enkel, supersnabb och supergod sallad bestående av Matkorn (döh!), Avocado, röd paprika, Grekisk fetaost (viktigt, ingen dansk kovariant kommer innanför mina dörrar), tomater och gröna oliver. En vinägrette på balsamvinäger, olivolja, vitlök, salt o peppar gjordes vid sidan då dottern föredrar sallad utan dressing. Och hon åt ett jättelass! Mmmm-ade, stojjade och glufsade så att det stod härliga till. Då maken kom hem var det första han fick höra Vi har ätit Matcurry och vi ÄLSKAR matcurry!

Så. Jag kan konstatera: Vi har en ny favorit. Matkorn. Eller matcurry. Same same.

Inga kommentarer: