måndag 29 mars 2010

Det är ändå skillnad..

Lyxhelgen med maken var alldeles helt fantastisk. Helt. Och jag njöt av att för ett dygn inte ha några förbud i mat och dryckesväg, utan bara vara där och då. En härlig frukost samt fantastisk sushilunch på Yasuragi, champagne och jordgubbar på rummet på Grand Hotel samt underbara drinkar i Cadierbaren innan utsökt middag på Brasserie Le Rouge i Gamla stan, bestående av skaldjurscoctail med blodgrapefrukt samt champagne, rosastekta lammkotletter med Ratatouille och ett kraftigt rött vin från Österrike samt en yttepyttebit kolapaj som jag inte kunde motstå att beställa in, lika lite som äta upp. Och så slutligen, en fullkomligt magisk frukost på Grand Hotels veranda på söndagmorgonen, med bland annat pannkakor med hjortronsylt och lönnsirap. Allt detta fantastiska i sällskap med denna underbara människa som jag förärats att få dela mitt liv med.

Och söndagen startade jag förresten med två timmar egentid på ett av Sveriges finaste SPA. Allt emedan den underbara människan låg och sov.

100% lyxlycka med andra ord.

Och så här är fint är det: Att efter månader av medveten konsekvensanalys vad gäller matintag och ny-livsstilsträning kan jag konstatera att det är ändå skillnad. På hur jag beter mig. Stor skillnad. För trots tillåtelse blev det inget av frosseriet. Alls. Njutningen var fullkomlig, men frossan uteblev. Känslan av kontroll övergav mig aldrig och det känns bara.. Så skönt. Avslappnat. Rätt. Ingen oro. Ingen ånger. Bara total men kontrollerad njutning. Så det är ändå skillnad. På mig. På mitt förhållningssätt.

Nu är jag åter i sällskap med Cambridgekuren och jag ser fram emot att fira påsk med familjen. Två CK-mål och ett vanligt påskmål tillsammans med de kära heter planen. En fin plan.

Efter påsk blir det så två veckors ren kur helt i enlighet med ursprungsplanen och därefter får vi se om det finns så mycket mer att ta av. Spännande tider, strålande tider.

2 kommentarer:

Tinselflickan sa...

Hurra och grattis för dig fina Saring! Du är finast!

RosaMilton sa...

Härligt! Jag avundas SPA-andet men för övrigt tycker jag att det är mest fantastiskt att DU är nöjd! Måttfullhet is da shit, jag brukar vara stolt när jag lyckas men det skulle behöva vara mer vanligt förekommande! Glad påsk!