måndag 5 april 2010

Påsk och vidare

Påsken har förflutit väl ur ett påskperspektiv men kanske lite mindre väl ur ett dietperspektiv skall väl erkännas. Inget katastrofalt alls, jag har ersatt flera mål med CK-dryck men godis blev det en hel del. Påsken inföll exaktprecis samtidigt som värsta PMS-chocken och då gav jag helt enkelt efter utan att godiset behövde truga och be sådär överdrivet mycket. Men jämför jag med hur påsken har sett ut tidigare år är det milsvid skillnad. Bland annat bad jag påskharen specifikt om ett kalorifritt påskägg varför denne humorhare tog mig på orden och levererade ett påskägg fyllt med sockerärter..

Men som sagt, helt godisfritt blev det nu knappast. Och Janssons frestelse var god och gräddig även till frukost på påskdagen.

Men. Trots att jag förmodligen gått upp ett par hekto snarare än ner (vet ej, våg skall inhandlas idag), så känns det faktiskt helt okej. Ingen ånger och ingen ångest och det i sig får ses som ett stort framsteg.

Idag är första dagen på två veckors Ren kurande. Det var länge sedan nu och känns nästan lite.. exotiskt.

Full fart framåt!

2 kommentarer:

Errica sa...

och du är ju så fin! Och du är ju så duktig! Och snart snart ses vi igen! HURRA!!

Saring sa...

HURRAAA! Och jag blev så GLAD över dina fina ord :-) Stolt som tuppen.
Och snart ses vi!