onsdag 14 april 2010

Siffror - uppdaterad

Invägning på Viktklubben den 4/1
Vikt: 91,0 kg
Midja: 105,5 cm
BMI: 29,4
Kilo till målvikt: 23

Efter 14 veckors Cambridgekur
Vikt: 71,8 (-19,2 kg)
Midja: 86 cm (-19,5 cm)
BMI: 23,2 (-6,2)
Kilo till målvikt: 3,8

Tjoho säger jag! Det var en fantastiskt härlig vägning idag! Lena har två hantlar som tillsammans väger 10 kg. Att hålla dem i händerna och samtidigt tänka att jag har gått ned dubbelt så mycket - lika mycket som min fyraåriga dotter väger, det är  s v i n d l a n d e.
 
Idag trappar jag ut ur Ren kur-programmet och först hade jag tänkt mig att fortsätta på strikt kombinerad kur, men se nu har jag tänkt om.

Jag känner att jag vill börja leva mer på riktigt nu. Inte helt utan CK ännu, men mer prova att leva balanserat i vardagen. Och också tillåta mig lite guldkant. Utan att det går över styr och blir katastrof. Jag vill börja testa min balansförmåga helt enkelt. Mer hålla-vikten-fokus än bantningsfokus, trots att jag faktiskt inte är i mål ännu.

Jag tänker att om jag väljer rätt i vardagen, kommer jag också att gå ner till mitt viktmål eftersom jag skall äta sunt och träna. Min plan är att jag skall ersätta 1, ibland 2 mål om dagen med CK tills dess att jag nått mitt mål på 68 kg. Ingen tidspress, ingen hets, bara balans, bra mat och träning. Så får jag se vart den strategin leder.


Hur låter det?

Uppdaterat
 Kära Kapybaran skriver i sin kloka kommentar till detta inlägg:
[...]och ja, balansandet är ju utmaningen på lång sikt så jag tror du tänker helt rätt där.
Om nu inte just målet på 68 är det primära för dig, för då skulle jag satsa på att komma dit först. Men så låter det inte riktigt, så balansera på du, som finaste lindansarprinsessan![...]

Och detta får mig förstås att tänka. Hur ser jag egentligen på 68 kilosmålet? Är det viktigt för mig att nå dit? Och jo. Det är det tveklöst. På fler än ett plan är det vitkigt för mig att faktiskt nå dit jag har sagt mig att jag vill nå. Och då är det kanske bättre för mig själv att fortsätta köra fokuserat, om än kombinerat för att nå till den där målvikten innan jag börjar dra ner på tempot.. Hm.. Jo. Jag tror det.
 
Här får allt tänkas lite till.

4 kommentarer:

Tingeling sa...

19,2 kilo! Nästan 20 - T J U G O kilo! En liten människa!
Helt amazing, kan bara föreställa mig hur det måtte kännas!
All lycka på vägen mot din vardagsbalans och inredning av ditt nya HEM - dig själv!
kramar.

Kapybaran sa...

20! TJUGO! T J U G O!!!!!!!!!!!
fy tusan vad du är bra!!!
och ja, balansandet är ju utmaningen på lång sikt så jag tror du tänker helt rätt där.

Om nu inte just målet på 68 är det primära för dig, för då skulle jag satsa på att komma dit först. Men så låter det inte riktigt, så balansera på du, som finaste lindansarprinsessan!

och du, har jag sagt att du är fenomenalt jädra superduktig?! :)

Tinselflickan sa...

Heja, heja dig! Du är så bäst!!!!

Andrea sa...

Hittade din blogg av en slump när jag började leta efter Cambridge...
Jisses vilken inspirerande blogg :)
Har streckläst den nu och damn, jag måste testa Cambridge =)

Stort grattis till dina nästan 20 kg!!!