fredag 9 april 2010

Ketos och bilder

direkt fråga från Rosa Milton kommer här en kort text om Ketos stulen från Viktklubbens hemsida:

"Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater (vilket du får i dig när du äter 3 Cambridge-måltider. Ej Slimbridge, den innehåller för många kolhydrater) på en vikt om 73 kg. Tänk på att sockerfria tabletter/tuggummi innehåller både kalorier och kolhydrater.
Den milda ketosen vid en viktminskning med Cambridgekuren är inte att jämföras med det sjukliga tillstånd som kan uppträda vid diabetes."

Jag passade på att ta nya bilder i morse - i brist på information från vågen. Bilderna är tagna med mobilen av dålig kvalitet, men jag måste säga att jag ser en markant skillnad från bilden i februari och då var jag ändå väldigt glad över resultatet ditills.

Nä.. Inte många kilon kvar nu.

14 Februari



9 April


9 April

5 kommentarer:

Sara sa...

Snygging!

Maja Gräddnos sa...

Saring, min fina, du är så SNYGG! Och du håller inte alls på och försvinner. Du är bara skitsnygg. Superpingla där!

Hoppet lever sa...

Ser ju fantastiskt bra ut! Vad duktig du är!

Tingeling sa...

Du är en inspirationskälla, Saring!
Idag är det jag som kör igång med rejäla metoder. Inte CK-dock.

Puss.

Tisalen sa...

Shit pommesfrittes!