måndag 17 november 2008

Ett kilo..

..kvar till tvåsiffrigt!!!

Och jag mår så förbaskat bra i matsjälen.

De blodsockerrelaterade humörsvängningar jag levt med hela livet är borta. Borta!
PMS-besvären är ordentligt lindrigare
Jag är aldrig hungrig. Inte som tidigare.
Att inte vara fokuserad på lightmat är en välsignelse för en matälskare som mig.
Jag äter nyttigt och samtidigt har min kosthållning ingenting av bantandets inramning. Jag känner mig ätnormal. Vanlig. Frisk och sund.

GI är rätt för mig. Jag vet det nu. Jag är inte frälst, bara övertygad.

Jag har ätit enligt GI-metoden sedan den 4 augusti i år och jag tänker inte ens längre på att jag faktiskt började i syfte att gå ner i vikt. Jag tänker inte på att jag faktist, sakta men säkert, är på väg mot min målvikt. Om än att jag har långt kvar.

Alla andra gånger som jag har gått ner i vikt, har allt mitt fokus legat på kaloriintag, vägning och en närmast manisk kosthållning. Så är det inte nu.

Jag mår bara bra. Äter gott. Njuter. Dricker vin. Motionerar - då inte livsomständigheter gör att dessa vanor får stå tillbaka. Jag mår bra! Bra!

Och sakta men säkert är jag faktiskt på väg mot min målvikt. Och det känns inte ens frustrerande att målgången skymtar där framme i vårljuset. Det känns bara.. normalt. Och rätt.

Nio kilo. Det är en hel massa fett det!

Ett litet jippie är på sin plats. Jippie!

7 kommentarer:

Esthers Mami sa...

FY FAAAN VA DU E' BRA!!! (Lite student feeling i den)

Kan du inte ta och lägga upp några punkter för hur man kommer igång med GI, om man nu skulle få för sig det någon gång. Lite riktlinjer, recept eller bara några lättförståliga tips.

KRAM och grattis

Saring sa...

Jäpp, C! Jag lovar. Återkommer :-*

Anonym sa...

f-n vad duktig du är. Efter julens alla frestelser ska jag gå på GI-style jag med...då ska gravidfläsket bort

Uniflora sa...

Ett stort JIPPIE!! tycker jag är på sin plats. Shit vad du är bra!

A N N I K A sa...

Underbart. Grattis grattis grattis! :o)

Anna sa...

Fy ruttan vad du är bra!!!!!

Anonym sa...

Kanon Sara!
själv har jag haft ett brutalt återfall denna höst from hell. Med resultat 4,5 kg upp, blä! Men nu är jag på banan igen.

Hur mycket vin tillåter du dig? Jag älskar rött vin och gärna både fredag och lördaf men suget kommer också vid vindrickande, farligt för mig.
Mariamamman