måndag 17 november 2008

Målrevidering

Och idag har jag vågat ändra siffran i slutmålet. Trots att det adderar två kilo ytterligare kilon att gå ner. Men helahela tiden har jag haft den där siffran i huvudet, vetat att jag inte kommer att känna mig klar förrän de där ytterligare två är borta. Så nu är de på plats i min weight-ticker också.

Jag känner mig faktiskt lite modig.

Men så här är det: Jag är värd att känna mig nöjd med min kropp. Jag är värd att på riktigt känna mig nöjd med mig själv. Hela mig.

2 kommentarer:

Helga sa...

Grattis! Och jag vill också ha en GI for dummies à la Saring. Har precis läst en bok om ämnet och är väl inte precis frälst men åtminstone intresserad. Men hur kommer man igång på bästa sätt? Och vad utfodrar du man och barn med? Och hur lärde du dig vad som var okej att äta och inte? Pluggade och rabblade listor?

Håller verkligen med om att det är mycket tilltalande med en diet där man faktiskt får äta sig mätt!

Anonym sa...

Grattis till dina fina viktnedgång. Jag läser en blogg som heter vägen från 137 kg, där finns lite GI tips och LCHF tips men framförallt gudomliga recept och en fin person som bloggar om sin viktresa.
Mariamamman