lördag 10 januari 2009

Felprogrammering

Det var en ansenlig tid sedan jag registrerade mitt matintag på GI-viktkolls hemsida men nu så här efter julen; trots viktnedgång, kände jag att det kunde vara bra att på riktigt skärpa till mig.

Så jag gick väl in där på hemsidan och upptäckte att man valt att renovera den lite. Inget fel i det, jag är på inga vis en förändringsmotståndare, men jag tyckte att det var väldigt märkligt att de även tyckts ändrat gränserna för hur mycket protein, fett o kolhydrater man får äta under rivstarten.

Jag har märkt under veckan att jag har haft svårt att hålla mig inom gränsvärdena, varje dag har jag överskridit, framförallt fettintaget och jag kunde direkt konstatera att det blivit lite mindre generöst. Och jag blev som lite störd över det där. Man kan ju inte ändra sådär bara, när ursprungsmodellen uppenbarligen fungerar!

Och det gick en dag och det gick två dagar och det gick tre dagar och så vips! likt professor Baltazar kom jag på det. Det är ju inte de generella ramarna som blivit snävare.

Det är ju mina. Eftersom jag har blivit mindre!

Tolv kilo mindre.

Snacka om felprogrammering. Så nu fattar jag! Förlåt GI-viktkoll, jag är inte arg längre.

4 kommentarer:

Olivias vänner sa...

Ha ha, skulle lätt kunna hända mig:) Grattis till de snävare ramarna!

Ribbolita sa...

Haha, lätt feltänkt...

Hur fick du in viktmätaren i bloggen? Jag fattar inte hur man gör och funderar på att lägga in den för att hetsa mig själv lite...

Saring sa...

Halloj! Den kommer automatiskt om går till http://www.tickerfactory.com/ så guidar den dig rätt!

För mig är det en jättebra morot!

Ribbolita sa...

Tack - det gick ju utmärkt och tack för gi-skolan. Jag har undrat, men varit för lat att läsa på...