måndag 29 oktober 2007

Dag ett

Det känns bra. Fint. Inte minst med tanke på stöttningen från kära bloggvänner. Och kanske kan jag se fram emot en långpromenad på djurgården till helgen Mariamamman? Jag hann inte införskaffa mig en våg idag, men vad gör väl det? Jag lär märka att jag går ner i vikt ändå (notera det lilla att:et istället för ett fjön-om). Men visst, en våg är bra så en våg lär det bli, men det är lite skönt att inte låta sådana där små hinder stå i vägen för Sunda Saring.

Min helt vanliga och högst barnanpassade dag har sett ut så här:

Frukost (här har Sunda Saring en del att utveckla. Jag är dååålig på frukost om det inte är en sen helgdito)
Grönt te
en brödskiva
(ja jag veet, det är för lite. Sluta tjata.)

Mellanmål
grönt te
Frukt

Lunch
Personalmatsalens Lätta målet
Kålpudding med sky och lingon (förstås!)
Massor av rivna morötter och fettfria godbitar från salladsbuffén

Mellanmål
Frukt
Grönt te

Middag
Blodpudding
Rivna morötter, vitkål och lingon
Lite välstekt bacon, avrunnen förstås
Någon matsked gräddfil

Duktighetsbonus:
Gick de sju våningarna från matsalen upp till kontoret i ganska raskt tempo, åtminstone initialt. Jag dog nästan men jag kommer ändå att göra om det.

2 kommentarer:

Isidor sa...

Mellanmål? Du är ju jätteduktig! Det där får jag aldrig ihop, och det är så dåligt.

Och tänk såhär med trappan:
"Idag var trappan en pina och djävlig, men såhär tung kommer den aldrig mer att vara. Imorgon kommer det att gå lättare. Och dagen därpå ännu lättare."
Även om lättnaden är väldigt liten, så finns den där.

BRA JOBBAT!!!

Själv har man ju en rejäl blåtira från träningen. Om man slåss med någon som är dubbelt så stor som man själv, och inte gör som instruktören säger, då blir det så!

Anonym sa...

Heeeej!!! DU är bara BÄST!!! Jobba på - koppla fram tävlingsmänniskan i dig och se detta som en utmaning. Du kommer att lyckas BRA och jag lovar att hejja på dig för fulla muggar!!! Du kommer att lyckas - jag vet det! Hejja Saring, hej hej hej!!! KRAAAAAAAM!