onsdag 31 oktober 2007

Lingon och duktighet

Frukost
Te
Brödskiva
Apelsin
Jag vet, frukosten är aptråkig. Saken är den att jag är på jobbet så tidigt att jag äter där. Och eftersom det enda pålägget i kylen är fet och äcklig ost, väljer jag hellre inget alls. Trist men sant. Skall nog dra dit en skinka, typ. Som jag skriver MIN! RÖR EJ! på. Med spritpenna. Sprit är gott.

Mellanmål
Frukt

Lunch
Halva tallriken råkost
En Wallenbergare
Kokt potatis
Lingon

Mellanmål
Te
Frukt

Middag
Köttbullar
Hemgjort potatismos
Vitkålssallad
Lingon

Sällskapsdryck
Ett litet glas rödvin och stort glas vatten i samband med oväntat besök.

Inte speciell välsynkad dag med typ samma mat både lunch och middag. Men det blev bara så och Alma ville ha "bolla". Jag noterar också att det blir mycket lingon.. Inte så mycket per gång men många gånger blir mycket. Hm, intressant. Undrans om mitt sockerbehov kanaliseras till att bli sugen på maträtter där sylt ingår. Inte helt långsökt och inte helt katastrofalt heller.

Dagens duktighetsbonus
Trappor, trappor, trappor.. Dessutom har jag planerat att börja cykla 45 min i träningslokalen på morgnarna och det måste jag säga är duktigt redan på planeringsstadiet!

Inga kommentarer: