tisdag 9 september 2008

Förvånansvärt!

Jag är förvånad över min egen ihärdighet och bergfasta motivation, trots mycket resande och maxad belastning på jobbet. Jag är fullkomligt rigid vad gäller ätandet och avviker inte från min linje en tum och det känns inte ens jobbigt!

Kom just tillbaka från en kortkonferens i skärgården. Anrikt Wärdshus med bouef bourgoigne till lunch och trerättersmiddag igår kväll. Jag åt allt som var ok och lämnade utan att blinka allt som inte var det. Okej alltså. Smakade inte så mycket som en glassgnutta och inte ens en nagg på den lilla äppletartelette som såg så förtjusande smarrig ut. Nixpix. Inte en nagg.

Däremot unnade jag mig en fantastiskt god Laphroaig efter maten. Den var jag värd.

Jag har däremot inte haft möjlighet att motionera i stort sett någonting, vilket känns trist. Å andra sidan längtar jag till imorgon när jag skall sätta mig på cykeln igen så det är en ny upplevelse det här med att faktiskt vara lite juste mot mig själv. Jag tappar inte motivationen trots att jag faller ur rutinerna och det vet jag inte om det någonsin hänt tidigare. Faktiskt.

Troligtvis beror min orubbliga motivation på att jag faktiskt äter så himla gott och mår så oerhört mycket bättre. Det känns nästan som om jag äter lyxigare idag än tidigare. Ikväll åt jag till exempel gorgonzolafylld laxfilé med kantarellsås, att jämföra med den tidigare klassikern köttbullar med makaroner och ketchup..

Allt rullar på!

4 kommentarer:

Tingeling sa...

Vad duktig du är!! Som du kanske läst på min blogg är jag i liknande banor, men inte GI utan bara sundare, lättare mat, mer motion.
Jag är också förvånansvärt motiverad även om jag tror att jag "slarvar" mer än du!
Några smarriga tips/recept/matidéer?

Lycka till !!! KRAM

Uniflora sa...

Du är verkligen jätteduktig. Och att inte vika ens det minsta på tjänsteresan - det krävs en vilja av stål!! Själv mår jag dåligt när jag lämnar för att kocken ska bli ledsen och för att jag får såna konstiga blickar från andra runt omkring... Bra gjort!!

Isidor sa...

Njutningen av glass vara bara lika länge som glassen. Njutningen av ett gott samvete vara en hel dag.

Det är så skönt när man äntligen inte bara inser det intellektuellt, utan faktiskt känner det.

Heja Bra-Saring!

aussiekicki sa...

Heja Saring!!! Vad skönt att det går så bra. Jag håller på att mentalt närma mig att göra ett ryck själv. Du är en inspiration, även här!!

Jag vet inte om mina mail kom fram i förra veckan. Tack för att du tog dig tid, det var otroligt värdefullt! Jag har tagit ett stort steg i rätt riktning och mår så mycket bättre.

Stor kram från Kicki