måndag 1 september 2008

Trötthet och neggpepp

Jag kämpar på. Idag känns det faktiskt som om jag kämpar.. Jag är så in i bängen trött och jag har ingen aning om hur mycket (om något) jag har gått ner då jag inte har varit på jobbet på över en vecka.. Skall åtminstone cykla lite imorgon men jag har fått problem med självförtroendet de senaste dagarna tycks det mig.

Det var den där jävla cykeln i Polen. Det gick så helvetes tungt och trots att jag blev svettig och trött på 20 min cykling visade mätaren bara på åtta futtiga kilometer. Och det var då min fantasi om den okalibrerade motioncykeln i jobbets träningslokal på riktigt tog fart. Helt destruktivt har jag nu fått för mig att jag inte alls har cyklat så snabbt och långt som jag varit i villfarelsen att jag gjort. Och därför känner jag mig bortgjord inför mig själv.

Som en tjock looser som liksom inte ens klarar av att motionera på en sketen cykel.

Jag vet. Apdåligt med neggpepp. Och det enda jag kan göra imorgon är att sätta mig på en annan cykel än den vanliga och se om den är lika sketet okalibrerad.

Eller också kan jag bara ta och skärpa till mig och sluta bete mig som ett offer utan istället se att jag faktiskt är jäkligt bra som har börjat röra på mig och ta tag i min vikt efter två långa år av förfall. Ja. Det är nog en bättre strategi.

ÅÅÅÅÅÅÅÅH, detta neggpepp!! VARFÖR HÅLLER JAG PÅ?!!! Det är mycket bättre att vara snäll mot sig. Fattar jag inte det?!

4 kommentarer:

Isidor sa...

Här kommer lite mer av intresse, som kommer att hjälpa dig på traven. Något sådant som att cykla en sträcka på en motionscykel är helt befängt. Det intressanta är inte ifall du cyklat 8 eller 15 kilometer på din motionscykel, utan att du cyklade tio procent längre idag än igår, och kanske tio procent fortare. Det är ju precis som att du som är rätt lång, faktiskt inte kan jämföra din vikt med någon som är en och sextio. Ni SKA inte väga lika mycket. Och motionscykeln SKA inte ta dig x kilometer.

Och jag har läst din blogg. Du cyklar längre och fortare nästan varje dag. Och DET är framsteg och framsteg är bra. Då har du varit duktig...

Jag kan ta med mig ett par cyklar, så ses vi i hagaparken och cyklar ett varv ihop!

Anonym sa...

Du är kanonduktig och hur som helst så har du faktiskt rört dig på cykeln. Men jag känner igen mig Saring, ibland så får man bara nog och känner sig fetast i världen. Men som den fantastiska kvinna du är så fixar du det här och som sagt jag promenerar gärna. Nu är jag på banan igen och tack för fina ord på bloggen.

You go girl som mina döttrar säger.
Kram

Anonym sa...

Mariamman stod för tidigare inlägg,

Anna sa...

Hörrö pussfröken!
Jag tänkte skriva precis det som Isidor skrev, så jag låter bli.

Men alltså, du är superduktig. Jättefantastiskt superduktig som har kommit igång med detta och som kämpar på så bra. Sånahär dippar kommer ju med jämna mellanrum och det är bara att ta sig igenom dem. Man behöver inte högprestera precis varje gång, huvudsaken är att man faktiskt rör på sig. Och det gör du.