torsdag 11 september 2008

Gymping

Idag gick det riktigt bra på gympan. Inte tillräckligt bra, men i jämförelse med hur det kändes förra gången. Dessutom vägde jag mig innan gympan (den tiden jag brukar väga mig) och då hade jag faktiskt gått ner 2 hg. Jag vet att det bara är psykologiskt och att jag pendlar i hekton hit och dit under hela dygnet, men jag grabbade tag i den där noteringen och bestämde mig för att bli jätteglad. Nu har jag gått ner exakt fem kilo sedan starten den 4/8.

Dessvärre hände det något i sacroiliaca-leden under gympan och jag fick rejäla smärtor. Jag har ju en riktig skruttrygg och sacroiliacaområdet är min främsta achilleshäl. Hälen sitter således i aschlet och tacka sjutton för att det gör ont. Jag gick undan en kort stund och stretchade ut ordentligt och sedan tog jag det lugnt. Lugnt tempo är bättre än inget tempo.

Imorgon skall jag cykla ty cykling gör inte ont i ryggen.

Vi hörs!

Inga kommentarer: