torsdag 25 september 2008

Florida

Nya utmaningar väntar. På söndag flyger jag till Orlando, Florida. På jobbets bekostnad. Wow. Jag reser hem igen nästa fredag eftermiddag, lokal tid och kommer hem lördag morgon, svensk tid.

Måndagen vigs åt shopping; träningskläder bland annat. Förstås. Jag tror att det finns en och annan outlet-butik som kan bli en succé. S vill att jag skall köpa dator samtidigt, men dessvärre har vi inte riktigt råd med det den här månaden. Surt känns det, då vår dator kostar ca 5000:- mindre over there. Nåja. En och annan träningbralla skall vi nog kunna få till åtminstone. Som plåster på såret.

Knappast jämförbart men ändå. Shopping som shopping.

Jag kommer att köra stenhårt med matkontroll. Det känns bäst så. Jag börjar bli rejält frustrerad över att vikten står stilla, även om ni säkert har rätt att det lilla fett som försvinner omvandlas till muskler. Men lite måste det få lov att synas på vågen.

Jag ångrar lite att jag inte tog fram måttbandet från början och nu känns det för sent. Eller, det där stämmer ju inte. Men jag vill helt enkelt inte. Jag känner en olust inför måttband. Jag har en måttbandsaversion helt enkelt.

Nåja. Jag tragglar på. Och tränar på. Tids nog blir jag väl en sylfid, kan tänka. Jag har ju trots allt målsnöret någonstans kring 1/3 eller så. Vi får se. Det tar den tid det tar. Jiiiiiiisus, vad jag låter klok. Och tantig.

Men fatta. Florida! Jag skall till Florida! Och bo här.

Helt sjukt. Helt sjuuuuuukt.

6 kommentarer:

Tingeling sa...

Lövely med Florida!

Jag ångrar också att jag inte tog fram måttbandet redan från början. För jag KÄNNER i kläderna att det försvunnit fläsk men det syns INTE på vågen.
Även jag känner att det är "för sent" att börja mäta nu. Kanske..

Enjoy the sunny state! :)

Isidor sa...

De skämmer bort dig, men det är inte mer än rätt!

Saring sa...

Jag veeet! Heeelt bortskämd :-)Jippie.

aussiekicki sa...

Vad härligt med en resa!!! Vi åker också bort snart och ska till Cairns i några dagar och uppleva tropikerna!!!
Ha det gott! Kram!

Esthers Mami sa...

Åh guud va gött!! Men det är du väl värd. Ta och kolla in lite familjevänliga platser för jag vill nog åka över dit ngn gång med M och lilla E. Så spana lite extra. Tänk vilken tokbra shopping det är där borta å dollarn som är så låg. Jag blir alldeles till mig av tanken. Hudvårds produkter ska visst finnas till bra pris oxå..cliniqe eller hur det stavas...nnggaaa jag vill meee.
Ha det toppen! kramar

Cinks sa...

Ha en jättejätteskön resa och jag är jätteavis på dig och kom hem välbehållen sen, lova! Kram Cinks