måndag 24 maj 2010

Träning!

Haha! Vilken fantastisk kväll jag har haft!

Efter en hel dags stillasittande feedbackutbildning i Warszawa med efterföljande möten, började jag så sakteliga förnimma något annorlunda. Hjärnan började viska något till mig. Först väldigt svagt, men sedan starkare och starkare. träna. trääääna. trääääääna. Träna! TRÄNA! TRÄÄÄÄÄNA!!!

Jovisst, förstår ni! Träningssuget liksom bara dök upp sådär utan förvarning, trots att jag inte alls hade planerat det. Så. På med träningskläder och skor som jag trots allt packat ner och så ner till Westin Health Club. Förbi mottagningsdisken där jag lämnade in rumsnyckel, hämtade handduk samt bokade in en timmes massage direkt efter träningen. Man får ju passa på. Dessutom tänkte jag att den där förbenade skulderbladshistorien efter nackspärren kunde behöva en omgång.

Jag inledde med 15 minuter på löpbandet, dock ej löpandes, men med snabb gång på 5,5 % lutning och en hastighet på 6,5 - 9,5 km/timmen. Kändes bra som tusan! Och faktiskt sprang jag i två minuter på slutet.
Så direkt på Crosstrainern där jag tog ett medeltufft komboprogram i tio minuter. Första gången i livet som jag har kört en sådan där mackapär alldeles på riktigt och oj vad den tog!
Vatten och vila en stund för att sedan avsluta med tio minuter på löpbandet igen. Denna gången något lugnare med 3,5% lutning och 6,5 km/timmen.

Och alltså, när jag gick där på bandet, utan något annat att glo på i spegeln än mig själv gåendes, blev jag bara alldeles skitglad. Där gick jag ju! Och jag ser den faktiskt. Känner den. Förändringen. Min nya kropp. Mitt nya jag. Svindlande. Hur blev det så här? Hur hamnade jag här? Vilken lycka!

Så. Svettig och alldeles underbart utmattad begav jag mig till rummet för en snabb dusch för att sedan ta emot en alldels makalöst bra massös vid namn Edyta som anordnade ett fint litet in-room SPA och körde hard core idrottsmassage på hela kroppen.

Alltså. Jag är så nöjd. Och trött. Och bortskämd.

Om jag skall sova i min Heavenly bed? Nu? Japp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, vad du är duktig att du lyssnade på rösten :-)
Vad skönt, inspirerande det låter...menar både träningen och massagen!
Duktiga, duktiga du!!

Kram.

Maja Gräddnos sa...

Åh! Den där känslan, den är härlig. Avkoppling på högsta nivå! Och härligt att du träffade dig själv där på gymet, såg dig i spegeln. Du är så jävla bra. Puss!

Tingeling sa...

Det där låter helt fantastiskt, jag känner verkligen känslan!
Fina, duktiga du!
Och igen - TACK för din ugglekloka kommentar på mitt inlägg. Du räddade mig faktiskt. puss.