tisdag 5 augusti 2008

Dag 2

Ont i ändan i morse. Som tusan! Därav endast 15 min cykling och i ett slöare tempo. 6,5 km blev det. Å andra sidan är 6,5 kilometer bättre än inga kilometer alls!

Det är komplicerat med maten, har aldrig kört GI tidigare och har svårt att förstå. Lite så. Samtidigt tror jag att själva grundtanken passar min kropp bra. Jag har ju till och med, pga min PCOS blivit förskriven diabetesmedicin för att få bukt med hormoner och insulininstabilitet. Och då tänker jag att det är betydligt bättre att få ordning på detta genom omlagd kosthållning. Men svårt är det.

Å andra sidan har väl mer trögfattade personer än jag lärt sig det, så det är väl en fråga om tid också.

5 kommentarer:

Anna sa...

Åh vad du är duktig min kära vän!!!!

Ang rumpontet:
Man kan ju alltid köpa en såndär gelésadel att trä ovanpå vanliga sadeln. Kostar ca 180 spänn. Jag är kär i min och har den varje gång jag går på spinning.

Ang GI:
Om inte annat så tror jag att GI-tänk är jättebra för alla. Dvs inte att strunta i alla kolhyderater men att vara försiktig med de som är snabba. Typ vitt bröd, potatismos... ja, du vet.

Puss! Du är bäst!!

Anonym sa...

Jag var med där förra hösten och tyckte det var bra som en start. För att få kläm på tänket alltså. Nu kör jag däremot på egen hand och tycker det funkar fint också. Jag tror alldeles bestämt att alla människor inte svarar på samma slags diet och för mig gjorde gi-tänket susen. Hoppas att det blir bra för dig också! Heja, heja!!/Emma

Saring sa...

Åh, TACK för pepp Anna o Emma!!! Det gör susen!!! Om 2 tim skall jag ner till cykeln igen :-)

Anonym sa...

Jag tror som du att en omlagd kost och lite GI-tänk kan göra under för stabiliteten och kroppen och hormonerna. Jag har kört GI i perioder och märkt tydliga förbättringar både i PCO och i min sköldkörtelrubbning.

Jag hejar på dig! Cykling är ju jätte bra, kanske ska jag damma av min cykel i källaren och göra dig sällskap?

Saring sa...

Ja men jaaa Tess! klart du ska!!!
Damma! Damma!