söndag 10 augusti 2008

Idel motivation!

Sitter vid datorn hos Solsyster. Jag och Almis mellanlandar här i Småland efter att ha varit hos mina föräldrar för att fira min mammas första vernissage och separatutställning. Festligheter har varit temat. God mat, god dryck och goda sötsaker har dukats upp. Jag har benfast och med en osviklig motivation valt ut och tackat nej och kompletterat allt efter Rivstartsveckans tydliga ramar. Inte en droppe alkohol har jag druckit, trots godbubbel och finvin under näsan. Och det bästa: Det har inte varit det minsta besvärligt eller tungt. Jag har ätit gott och rätt och alkohol är jag ändå inte sugen på. Det går fint att vara delaktig och ha det trevlig ändå. Förstås.

Jag är stolt och nöjd. Dessutom har det redan - efter en vecka, börjat hända bra saker med min kropp. Den har liksom börjat.. dra ihop sig. Jo. Dra ihop sig. Övermagen börjar uppenbart ställa in sig på att marknaden inte medger expandering i nuläget utan tvärtom, neddragning och besparingar.

Allt går fint. Jag är nöjd.

Och stolt över mig själv.

6 kommentarer:

Isidor sa...

Bra jobbat!
Pepp, pepp, pepp!!!

Saring sa...

Tack, tack, tack!!!

:-)

Anonym sa...

Snälla spillöver lite motivation på mig. Kämpar med de sista 10 kg och just nu känns det pest!
Vad du är duktig Sara för det är i sociala sammanhenag som det är svårast tycker jag.

Lilla J sa...

Så duktig du är!
Heja heja!!!

Saring sa...

Åh, tackar! Jag spiller gärna över motivation. Det bästa när man har den är ju att den bara blir större när man delar med sig!

Bara säg så peppar jag på studs!!!

Anonym sa...

Jag bloggar maniskt just nu på stinans.bloggsida.se
Kom dit och peppa mig, jag kör en VLCD med andra ord pulver i en vecka. Bara för att komma på banan efter semestern. Jag har pressat 12 kg sedan i februari, nu har jag gått upp två av dem. Idag började kampen mot de sista 10 kg som min kropp släpar på.
Mariamamman