måndag 18 januari 2010

Hemligheten bakom en smaklig soppa

Vi har börjat renovera hemma och bor således annorstädes under sisådär 1,5 vecka. Detta stora rutinbrott innebar att jag inte fick med mig min handmixer till jobbet, så det blev till att skaka Cappuccinodrycken i min shaker istället.

Det är en mycket tydlig skillnad mellan att mixa och skaka Cambridgesoppa.
Tro mig.

Man riskerar att få småsmå klumpar i drycken, som liksom inte skakas sönder. Särskilt om man slarvar genom att hälla i allt vatten på en gång och inte följer anvisningarna om att börja med en deciliter. Och klumpar är inte jättegott. Även om det kanske kan verka lockande att få något att tugga på efter femton dagars kur. Men framförallt är det tydligt att det frigörs en massa aromer i samband med mixning som inte kommer fram annars. Det är uppenbart.

Så nu sitter jag här med en lite mjölig smak i munnen, efter det som skulle vara min smakliga frukost..

Inga kommentarer: