måndag 25 januari 2010

Peppvägning inför utmanande dagar

Jag åker på ledningsgruppsmöte i Prag imorgon och skall vara borta till onsdag kväll.
Självklart tar jag med mig mina påsar och skall dricka soppa i vanlig ordning. Utmaningen ligger dock i avtackningsmiddag för kollega på tisdag kväll där jag är arrangör.

Vi kommer att åka till en fantastisk liten fransk restaurang utanför Prag och jag kan omöjligt sitta på en sådan tillställning och endast inmundiga soppa. Det känns helt otänkbart faktiskt. Så min plan ser ut som följer:

Jag äter samtliga tre cambridgemål som planerat. Jag väljer bort förrätt samt efterrätt och väljer en så enkel maträtt som möjligt, med ex v kött och grönsaker med så få kolhydrater som möjligt. Skall även be köket tillreda maten fettsnålt. Alkohol väljer jag bort.

Genom att fokusera på proteinintag kan jag förhoppningsvis komma in i Ketos ganska snart efter denna lilla utsvävning och jag hoppas att det kommer att kännas okej när jag väl är där.

För att peppa mig själv inför denna stundande utmaning, gick jag ner till gymmet i källaren och vägde mig. Inte samma våg som på Viktklubben, men resultatet såg fint ut! Här kommer mina högst inofficiella siffror för veckan:

Invägning på Viktklubben den 4/1:
Vikt: 91,0 kg
Midja: 105,5 cm
BMI: 29,4

Efter tre veckors Ren Kur:
Vikt: 84,0 kg (-7 kg)
Midja: 95,5 cm (-10 cm!)
BMI: 27,1

Och succéhistorien fortsätter..

Tjohoooooo!!!
Jag är så GLAD.
Jag mår så BRA.
Hurra!

3 kommentarer:

Kapybaran sa...

men jävlar i min lilla låda?!
Du är inte BRA, du är JÄTTEJÄTTEJÄTTEFENOMENALT BRA!!!!!

Och jag gillar din plan. Min insikt börjar formulera sig, en del är just p l a n e r i n g. Oftast vet man ju när ett mindre lämpligt mattillfälle står för dörren och då kan man planera för det. Tänka igenom ev fallgropar och strategi för dessa.
bra där, snygging!

Saring sa...

*äsch då* Tack, nu rodnar jag.

emma sa...

Grattis till måtten och din viktminskning! Läst din blogg nu. kämpa på! Ska börja med pulver några veckor nu jag med.. kört LCHF/GI nu ett tag.. men det går för sakta :P
Emma