måndag 11 januari 2010

Och om ni undrar..

..över avsaknad av viktuppdatering, så har jag valt att väga mig hos konsulenten för att inte hålla på och greja med olika vågar. Och henne skall jag till nästa tisdag den 19/1.

Det känns riktigtriktigt spännande. Det känns att det händer grejer med min kropp redan efter en vecka..

Men jag ser inte bara fram emot att nå ett snabbt resultat. Jag ser fram emot att verkligen hitta balansen i intag och utsläpp. Långvarigt. Jag har bestämt mig för ett viktmål, men inte bara det. Det viktigaste är att jag har satt upp en gräns för en maxvikt som ligger två kilo över målvikt. Jag kommer alltså att kunna acceptera att pendla +-2 kg men inte mer i framtiden. Samma stund som det står +2,1 på vågen blir det till att minska intag eller öka utsläpp.

Som sagt. B A L A N S. Så stavas mitt nya liv. B A L A N S.

6 kommentarer:

Kapybaran sa...

oh, vad smart att sätta en topp-pendlar-vikt! Istället för att låta de förhatliga 5-7-massor av kilona smyga sig på.
Jag kopierar direkt.

Saring sa...

Ja, visst är det bra! Det var konsulenten som lärde mig. Gränser är bra. De tillhör också mitt nya liv. En annan bra sak som hon sa första träffen var: "istället för att tänka att du skall unna dig en kaka, så tänk tvärtom. "jag skall unna mig att inte äta kakan"" Det var lite bra. Hur bra är det att unna sig något som bara blir skit?

Kapybaran sa...

åh! kloka människan!
mera! mera!

Maja Gräddnos sa...

Darling, vad du är duktig. Jädransandåda!!!

Maja Gräddnos sa...

Bloggtips kanske:
http://www.mama.nu/blogg/olgas-blogg/

Puss!

Therese Zätterqvist sa...

Hej! :)

Jag tänkte tipsa om mitt nya projekt BloggJoggen! Syftet är att uppmärksamma unga människors livsstil och hälsa idag.

Vår första gruppträning är nu på lördag, och det kommer att komma många fler framöver.

Det vore toppen om några glada positiva människor ville haka på nästa vecka då vi kör gratispass på Sats. Registrera er via min blogg!

Kom igen nu allihopa! :)

Therese Zätterqvist, BloggJoggen