onsdag 17 februari 2010

Avbrott

Imorgon reser jag till Prag för att hålla i en workshop med ett av våra bolag. Det skall bli spännande och roligt på många vis, men jag kan inte låta bli att störa mig lite på att bankettmiddagen på kvällen liksom kommer och fördärvar mitt kurande.

Jag kommer att avstå från allmän frukost och lunch förstås till förmån för mina CK-shakes, men imorgon kväll är det omöjligt då jag är facilitator för hela tillställningen och självklart förväntas sitta med på middagen och äta som alla andra.

Menyn ser ut som följer:

- Glass of Royal Oporto -

- Swordfish tartar served with a bouquet of greens in an tarragon sauce, accented with a marinated king prawn with avocado -
Wine: Pinot Grigio del Veneto DOC Italy -

- Filet of pork stuffed with port wine marinated plums and a sauce of seven different types of pepper, grilled young zucchini, au gratin garlic potatoes with cream -
Wine: Los Vascos Barons de Rotschild Lafite,Cab.Sauv. Chile DO -

- Cheese pastry with raspberries and lavender ice-cream -

- Coffee -

Min plan ser ut som följer:
- Jag avstår alkohol helt, dricker bubbelvatten istället.
- Förrätten råbiff på svärdfisk funkar fint och förhoppningsvis går såsen att låta bli
- Huvudrätten ber jag att få utan potatisgratäng med extra grönsaker - hur ljuvligt det än låter med gratinerad vitlökspotatis i grädde..
- Efterrätten väljer jag bort, alternativt att jag äter hallon och lite glass.

Det är så långt jag klarar av att mixtra utan att bli en total misfit i sammanhanget.

Jag känner faktiskt att just denna tillställning är min största utmaning hittills. Jag gillar inte det faktum att min viktnedgång kommer att hamna i centrum. Inte för att jag skäms på något vis, jag tycker bara att det är trist att det riskerar att ta fokus från annat viktigt som händer i det sammanhang där jag kommer att befinna mig under två dagar.

Säg att jag klarar det.. Visst klarar jag det? Jag klarar det. Visst?

4 kommentarer:

Sara sa...

Du klarar det! Garanterat!

Maja Gräddnos sa...

Herregud människa, Du skulle klara tjugofem sådana middagar PÅ RAKEN. Jag känner dig!

Puss

Kapybaran sa...

honeydarling, du kommer att fixa det så galant att ingen kommer att notera att du gör något avsteg från det allmänna svullandet.
som du bländar folk skulle ingen ens märka om du glufsade helstekt vildsvin a la obelix.
och själv? du kommer att glida rakt igenom på rent "fanvadjagärbra"-jäklaranamma.
du är en stjärna!

Hoppet Lever sa...

Klart du klarar det. Hoppas få läsa om dina fantastiska bedrifter när du kommer hem igen! :)