onsdag 3 februari 2010

Finfint!

Det gick ju fint det här! Förutom att det var en väldigt mysig träff med vännen är jag även nöjd med min lagomhet. Inte tillstymmelse till impuls att frossa. Nej, snarare kände jag mig balanserad och liksom.. måttfull. En klart uppmuntrande känsla!

Jag åt en råbiff med rödlök, kapris, rödbetor, äggula, dijonsenap. Till detta en liten tomatsallad med ytterst lite olivolja på. Jag bad specifikt om en kalorisnål variant minsann och det var ju varken svårt eller pinsamt. Jag njöt av två fantastiskt goda viner, 15 cl vardera och drack därtill vatten.

När jag kom till restaurangen kände jag mig faktiskt förvånansvärt hungrig och insåg snart att jag i all renoveringsstress a.k.a. byggkaos hade glömt att göra min middagsshake.. Inte helt optimalt rent näringsmässigt, men ur kalorisynpunkt kan det nog faktiskt innebära att jag höll mig inom gränsen för vad som är okej under en dag.

Imorgon och på fredag fortsätter jag med att äta den kombinerade varianten av Cambridgekuren som innebär 3 cambridgemåltier + en måltid à 400 kcal enligt tallriksmodellen. På lördag likaså, men då lär det bli några fler kalorier på grund av festligheter. Men tro mig, måttligheten har mig i ett järngrepp, så det lär inte bli någon frossa då heller!

Nästa vecka kommer jag att resa en del och har bland annat en stor konferens med middag på kvällen så förmodligen kör jag kombinerad kur ytterligare en vecka för att därefter återgå till Ren Kur. Jag känner mig inte klar med den, se.

Men det är intressant att göra ett nedslag på mellanvägen. Än så länge ser den riktigt trevlig ut!

1 kommentar:

Isidor sa...

Det går att ta ut sitt kontrollbehov och sin av/på-mentalitet på att vara omåttligt måttlig. Man kan vara mansiskt Lagom.

Prova det!