måndag 28 juni 2010

Semesterplan

Snabb uppdatering idag. Jag måste jobba fem kvart i timmen för att kunna gå på semester med gott samvete på torsdag. S e m e s t e r.  På torsdag!! Och på fredag flyger vi till Sicilien och blir borta i tre magifantastiska veckor.. Då blir det bloggpaus.

Midsommarhelgen var alldeles magisk. Fantastisk, rätt och slätt. Tillbringad på den småländska landsbygden med vackra människor, får, getter, höns och tuppar, kaniner och katter, sol och grönska. Jag njöt för fullt av näranära samtal, skoj och dansstopptävlingar, åt utöver klassikern sill och färskpotatis lokala delikatesser såsom vildsvinsgryta och grill samt drack gott vin liksom en och annan favoritöl. Smygstartade semestern på ett utomordentligt sätt, helt enkelt.

Nu kör jag några dagar med CK-shakes som huvudsaklig föda för att känna mig riktigt nöjd inför resan. Vill komma ner något kilo så att jag har lite marginal. Jag tänker inte låtsas som om semester på Sicilien inte innebär några utsvävningar alls och då är det bättre att åka dit i toppform. Springstassen följer självklart med på resan och den kommer att användas flitigt.

Den enda plan jag har vad gäller hälsofokus förutom springrundor är att jag skall välja vin framför öl. Öl är gott, men faktiskt inte helt värt vad det kostar i form av kalorier och kolhydrater. Så, vin får det bli. Det är allt vad gäller restriktioner. Annars kör jag mottot äta allt men inte alltid. Jag skall hela tiden göra medvetna val och på riktigt njuta av varenda tugga och klunk. Leva. Njuta. Ta hand om mig. Allt i skön harmoni.

Så bara.

Känns bra och odramatiskt.

1 kommentar:

H@nn@ sa...

Hej.
Vilken underbar midsommar du har haft. :) Inget går upp mot sommar i Sverige. Va roligt att fara utomlands.. Önskar att man själv kan unna sig det sen nån gång.

Låter såå underbart att ha nått sitt mål, att må bra & trivas med den man är. Att få unna sig mat & gott men i måttliga mångder.

Har en lite svacka nu & känner att man inte orkar så mycket. Men energin kommer säkert tillbaka & lusten att sträva efter målet! :)

Ha en bra fortsatt vecka.
Kramar Hanna