fredag 18 juni 2010

Tjoho!

Tack snälla för att ni kommenterar stort och smått! Ni skall veta att jag blir så in i bängen glad av all support och kloka tips!

Nu är jag just hemkommen från en tvådagarsresa med mitt Polengäng och ett långt-ut-i-bushen-summer-team-meeting med aktivitet som tema.

Och jag kan inte annat än förundras över vilken resa jag har gjort. Här står jag och känner rent jubel i kroppen över vetskapen att jag skall få terrängcykla 1,5 mil.. det är jag inte riktigt van vid kan jag säga. Och jag cyklade som en liten blådåre! Skrattade åt min egen iver när jag kämpade med de sandiga, steniga, rotknöliga, lerpöliga vägarna. Den häftiga känslan av muskler som jobbar..

Dessutom; så storkonstigt att ha släppt lös tävlingsmänniskan i mig efter snart trettiosju år. Jag får lov att tycka att det är roligt att tävla, därför att jag  äntligen har förstått attt jag faktiskt inte kan förlora. Inte egentligen.

Känslan av att med alldeles gott samvete ta en kall öl i solskenet vid hemkomsten efter strapatsen. En. Och njuta av den. Och känslan av att dricka knappt två glas vin till den stora temafesten på kvällen, vara social och glad och dansa. För att därefter gå över till vatten. Och fortsätta vara social och glad och dansa. Okej då, bara vatten, med undantag för den där speciella skålen med medarbetaren:

We have an important moment now. When a Polish person invites you for vodka - it is serious and you don't say no. Friends drinks vodka together. Na zdrowie!

Det är så mycket som händer. Små saker som är jättestora. Viktiga. Jag reflekterade över det häromdagen, att glupsket har försvunnit ur min hjärna. Det omåttliga suget finns inte längre. Måttligheten har tagit fäste.

Livet är fint och jag har förresten pilatesrelaterad träningsvärk i magen. Kanske inte är så tokig träningsform ändå..

Tjoho!

1 kommentar:

Sunkiss sa...

Vad härligt det låter!! Det är precis det vi kämpar för att uppnå. Jag vill också komma dit, slippa sug och glupskhet. Kunna sitta och njuta av EN öl med gott samvete utan att inbilla sig illvilliga blickar som borrar sig in i ryggen "hon behöver nog INTE det där...". Delta i fysiska aktiviteter utan att tro att någon undrar hur "tjejen där" ska klara det. Nej få njuta av sitt smala jag i alla livets situationer. Du är en vinnare :-) och du är verkligen en inspiration för oss alla. Na zdrowie! :-)