onsdag 9 juni 2010

Spagetti

Alltså. När jag kom till jobbet iförd träningsstass, möttes jag av kollegor i omklädningsrummet. Men Sara! Så roligt att se dig! Skall du också vara med?!
Mitt svar blev Eh?
Kollegorna framhärdade Ja, vi har ju bodypump nu!
Jaså har vi det! Ja, där ser man svarade jag och så var saken biff.

Mitt livs första bodypumppass är nu avklarat och jag kan erkänna att jag skrattade mer än en gång under denna märkliga upplevelse. Min kropp blev ju fullkomligt spagetti! Mot slutet kunde jag inte riktigt svara upp på instruktörens hurtfriska tillrop, kroppen lydde helt enkelt inte. Därav skrattet. Men jag gjorde så gott jag kunde och nu vet jag att jag klarar kollektiv träning också, helt utan prestationsångest!

Så nu ser jag fram emot träningsvärk utan dess like. Jisses. Jag säger bara det. Jisses.

9 kommentarer:

Kapybaran sa...

älskar body pump!!!
jag lurar mig själv så bra i grupp: "ja, om hon (som visserligen tränar jämt och har muskler som Arnold) orkar 35 ggr med 4 kg, då gör jag det med". på egen hand blir jag alldeles matt av att titta på en 1kg hantel :)

Saring sa...

Haha! Och instruktören uppmanade mig att lägga på fler vikter med motiveringen "ja, men du ser ju väldigt sportig ut så det klarar du!"
Jävla outfit säger jag ;-)

RosaMilton sa...

Bodypump är ju perfekt! Och att ha det på jobbet dessutom... Träningsvärk är härligt!!!! Eller...och smärtsamt. Braont.

Saring sa...

Jo, jag inser att jag har det ganska lyxigt. Fint, nytt gym har vi också. Att jag inte tänkt på det innan ;-)

Tinselflickan sa...

Mäh! Vilken lyx! Och så kul att gruppträna. Kanske ska jag också börja med det. Måste hitta alternativ till itrim för jag kan ju inte gå dit jämt.

Hurra för spagettikroppen! Träningsvärk är kul.

Saring sa...

Klart du kan! Var där JÄMT vettja. Sikta på att bli Itrimtina med hela Sverige! GÖRDÄ GÖRDÄ GÖRDÄ!
:-)

Maja Gräddnos sa...

Där rök bodypump-oskulden all världens väg!!!
Och jorå, förvänta dig träningsvärken from hell. The day after tomorrow, säger jag bara. Muahhahahahaha!

Fan vad bra du är.

Anonym sa...

Hej Underbara! Vad roligt att läsa om dig och dina framsteg! Blir så inspirerad. Skulle bara in på sidan och "kolla lite". Ringde idag och bokade tid med Lena på tisdag Gör det Nu" ;-)Såg din fina bild och fann mig plöstligt läsandes nerifrån och upp hela din blogg. Fantastisk härlig resa du gör och har gjort. You give me hope! Nu är det min tur... och det känns verkligen som tur! Tack underbara du för din inspiration och för att du delar med dig. Stor Bamsekram från Petra

Saring sa...

Tack Petra!!! Så glad jag blir!!
Kram!