tisdag 22 juni 2010

Olycksdag

Jag gav mig ut på en löptur imorse omkring klockan sju. Solen sken och Ramones var i lurarna, allt kändes fint. Fick upp farten och började närma mig nerförsbacken ned mot Värtavägen.

Så har någon tappat ett sådant där band man har för emballage

vilket jag inte riktigt reflekterade över.  In med foten i öglan mitt i ett löpsteg, i en nedförsbacke, och så andra foten på snöret - KABOFF!

Jag flög huvudstupa framåt, tog emot med bröstkorgen och armbågarna.

Förutom smärtan och den där tappaluftengrejen som jag nog inte känt på sedan jag var barn, så blev jag rejält omskakad. En snäll dam tillika löpfrände följde mig hem igen.

Anitklimax.

Och dagen blev aldrig riktigt bra efter den där starten. Har känt mig alldeles uppluckrad och ynklig.

Men springa ville jag ju, så jag bestämde mig för att göra några kilometer på löpbandet innan jag skulle hämta dottern på dagis. Då lyckas jag smälla in min sandalettbeklädda fot i ett trappsteg och få in en rejäl träff på högra långtån. Det gick bra att springa ändå, visade det sig, men den är onekligen lite rödblå och öm. Armbågen ser klart demolerad ut och bröstet ömmar. Och ynklighetskänslan håller i sig.

Vilken dag va?!

Men jag slog personligt rekord på löpbandet. 4,3 km sprang jag med en fart av 9km/h. Jag tänkte ta 5 km, men det började kännas obehagligt med små stickningar i ansiktet så jag bröt vid 4,3. Men det är hur som helst 1,3 km längre än jag sprungit någonsin tidigare! Så allt är inte dåligt idag. Men onekligen det mesta.

5 kommentarer:

Tinselflickan sa...

Men heja dig ändå! Vilken hjältinneinsats att ÄNDÅ gå och springa trots det där. Det slår allt negativt tycker jag.

Pöss på dig!

Me, myself and I sa...

Det var nåt med igår. Grannen åkte in på sjukhus med ett trasigt knä, min väninna blev inlagd med lunginflammation, min väns morbror fick stroke. Sakerna bara raddades efter varandra. Va glad jag är att du klarade dig så bra, ändå, det hade kunnat gå mycket värre. Och vilken bra tid och sträcka! Det gör nog att jag måste bege mig ut nu bums tror jag. Innan trädgårdsarbetet tar vid!

H@nn@ sa...

Hej.
Vilken morgon! Inte den bästa, men tur att du fick hjälp. Strongt av dig att springa senare på dagen iaf. SUPER BRA!! Och att du dessutom slog personligt-rekord.. Grattis!

Hoppas din fortsatta dag blir bra!
Kramar Hanna

Anonym sa...

Skumt. Me myself and I har rätt. Själv trillade jag omkull på banan under en bowlingmatch i tisdags. Fråga mig inte hur det gick till men Rosévin och halt underlag kan ha spelat in.

Grattis till nytt rekord!!!

RosaMilton sa...

Ojsan! Vilken början på dagen. Men du tog igen det på kvällen med råge med nya rekordet!