tisdag 29 juni 2010

Överraskning

Idag sprang jag en runda i Hagaparken på lunchen. Det var varmt, solen gassade och jag var ganska energilös pga betydligt mindre energiintag de senaste dagarna så jag hyste mycket svaga förhoppningar om att få det att funka.

Och visst var det varmt och visst blev jag trött. Gick den sista biten, vad jag förmodar var närmare en kilometer  men hade egentligen ingen koll på hur lång runda jag gett mig ut på. Jag var trött när jag kom tillbaka till jobbet, men mer utmattad av energiförlust och värme än det faktum att jag tagit ut mig.

 Men när jag tittade på GPS-datan visade sig följande:

Trippm: 3,0 km
Färdtid: 00.21
Md.hast: 8,7 km/h
Maxhast: 19,3 km/h

Och jag blev så nöjd! Här tycker jag att jag är en slöing och lyckas ändå prestera en tid som jag kan vara nöjd med under förutsättningarna och där jag dessutom gått en del av rundan.

Så istället för att tycka att jag inte är tillräckligt bra tänker jag tycka att jag är riktigt strong. Självsnäll - det är den nya trenden 2010. Har ni märkt av den trenden?

3 kommentarer:

M sa...

Häftigt! Och oerhört självsnällt! Läste din semesterplan och blev rysligt imponerad av din lugna, trygga inställning. Precis SÅ drömmer jag om att resonera när det blir min tur att nå målvikten. Önskar dig en helt fantastisk semester - det är du värd!

Anonym sa...

självsnällt is da shit!

och det är du med! SÅ himla bra är du.

H@nn@ sa...

Hej.
Tack för ditt stöd, är såå skönt att få höra hur andra resonerar ang Cambridge. Är så svårt att veta vad som är bäst för mig. Vissa säger att man måste börja med kombinerad kur för att man inte mår bra att köra ren kur för länge. Men änn så länge så mår jag jätte bra & trivs med shakes. :)
Ska fortsätta köra så länge jag orkar & kroppen vill. :)

Det var riktigt bra gjort. Ibland känns det som att man inte orkar så mycket & andra faktorer som värme kan göra att allt känns lite jobbigare. Är bra med Självsnällhet. Det ska man inte snåla med!

Ha det bra.
Kramar Hanna