söndag 20 juni 2010

Upp till bevis

Helgen har varit mycket utsvävande. Prinsessbröllop tenderar visst att få en och annan hälsobloggare att gå utanför de gängse mat-och-dryckes-ramarna och så även för denna alltså. Det var champagne och små goda tapenadecrostini och god middag och vin och drinkar och chips.. Ja, ni fattar. Satt uppe till klockan sentsent med finaste maken och brapratade, för att vakna minst sagt mör. Bakis heter det visst.

Kvällskvisten skulle tillbringas framför TVn blev det bestämt. Men filmen var så fruktansvärt dålig. Plågsamt dålig. Smekmånaden .Och jag började skruva på mig och tänka att kanske skulle det vara bättre att röra på mig än att fördriva tiden med något som inte är det minsta underhållande. Jag dryftade tanken för maken som genast supportade med ett jamen det är väl klart att du skall ut och springa!

Så då blev det så. Tre kilometer löpning och 120 trappsteg som avslutning istället för hjärndöd rulle och säkert något tuggbart.

Och när jag började känna mig sliten på sluttampen bytte jag till världsbästa springlåten och fick därmed kraft att springa upp för sista backen:



Bra val tycks det mig. Nu duscha och sova för att åka till Prag över dagen imorgon. Ny löprunda på tisdag, på onsdag blir det bodypump på jobbet igen! Med ett aktivitetsmönster som detta är det liksom inte hela världen med ett lite utflippat dygn. Det är summan av kardemumman som spelar roll och den här summan ser fin ut.

Tjipp!

1 kommentar:

Me, myself and I sa...

Förstår att den låten fick fart på dig! Underbart! Jag svävade ut lite själv i helgen, mest i självömkan faktiskt.

Nu tar vi igen det :)